carburant

soluţii la cheie

https://landirenzo.com/en

      
      
 
Noul echipament secvential satisface cele mai noi cerinte de piata, echipand motoare de 3 sau 4 cilindrii
 
 
Instalaţiile GPL Landi Renzo sunt disponibile pentru maşinile cu injecţie directă de benzină
 
 
Obţii 40% reducere la costului cu benzina !ANUAL Fiecare maşină vă aduce o economie de 5400 de lei!La un parc de 20 de maşini, economia realizată este de 110.000 de lei
 

Modele masini

Contact

Adresa:
PRO SPERANTA 2002 S.R.L.
Str. Dumbravei, Nr. 9
Pitesti, Arges



Program de lucru
Luni -Vineri:    8.00 - 19.00
Sambata:       9.00 - 14.00

SERVICE MONTAJ INSTALATII GPL
Str. Tache Ionescu, Nr. 8
Pitesti, Arges

Tel./Fax: 0248.223.522
Mobil:     0744.686.441

               0731.003.126
               

Program de lucru
Luni -Vineri:    8.00 - 17.00

Email: 

Ce este combustibilul GPL

Pro Speranta – GPL Pitesti

GPL-ul este un produs derivat, brut, care in general este facut dintr-un amestec de propan si butan. Este obtinut prin rafinarea petrolului sau direct din extractie dupa ce a fost separat de gazele naturale sau petrol cu care acesta este in amestec in cimpurile petroliere.

Butanul comercial consta in principal din butan avind formula C4H10.

Propanul comercial consta in principal din propan avind formula C3H8.

Una din principalele caracteristici care diferentiaza propanul si butanul unul de celalalt si care defineste folosirea lor este "presiunea vaporilor" care corespunde echilibrului fazei gazoase cu faza lichida. "Presiunea vaporilor" propanului si butanului creste proportional cu temperatura. Deoarece volumul GPL in faza gazoasa este mai mare decat volumul aerului, la orice scurgere, GPL va curge in jos. GPL in faza lichida are un volum mai mic decit cel al apei. De aceea pot ramine urme de apa pe fundul unui recipient de stocare. O scurgere GPL in faza lichida este mult mai periculoasa decit o scurgere in stare gazoasa deoarece cantitatea care se scurge este mai mare la aceeasi cantitate de gaz. De fapt un volum de lichid produce aproape 270 de volume de vapori.

O alta caracteristica a GPL in faza lichida este variatia volumului in functie de schimbarile temperaturii.

GPL topeste substante precum: grasimi, uleiuri, vopsea. Acesta cauzeaza deformari cauciucului natural si nu corodeaza metalele si aliajele folosite in mod curent. De aceea pentru confectionarea tevilor este folosit cauciucul sintetic, iar otelul inoxidabil este folosit pentru confectionarea rezervoarelor.

Propanul si butanul sunt inflamabile ca orice combustibil. De aceea este foarte important a se evita manipularea acestora in apropierea focului deschis si a obiectelor care au o temperatura ridicata.

In atmosfera, GPL poate produce amestecuri inflamabile ce nu sunt usor de vazut. Cind se afla in faza lichida acesta creaza o "ceata" caracteristica extrem de inflamabila care se aseaza pe pamint. De asemenea se recomanda sa nu se inhaleze (chiar daca nu este otravitor) din cauza calitatilor sale anestezice.

Chiar mai mult, este bine sa se evite contactul direct cu GPL in faza lichida deoarece din cauza evaporarii sale foarte rapide produce arsuri prin racire.

Care sunt caracteristicile specifice ale vehiculelor alimentate cu GPL?

Folosit in moto-tractiune, GPL-ul ofera vehiculului performante excelente in termeni de putere, flexibilitate si buna functionare a motorului. Previne uzura prematura, prelungeste viata bujiilor, a supapelor si pistoanelor si mentine caracteristicile motorului mai mult timp.

La vehiculele alimentate cu benzina si motorina este arhi-cunoscut faptul ca principalele elemente poluatoare sunt: oxizii de carbon, oxizii de azot si particulele de praf (particule microscopice ce contin un amestec chimic – valabil pentru motoarele pe motorina), care reprezinta inca o problema grava, nerezolvata.

GPL-ul are emisiile de oxizi de carbon si nitrogen mult mai mici decat motoarele pe benzina, iar in cazul oxizilor de azot si a particulelor de praf GPL-ul polueaza cu 90% mai putin decat motorina.

GPL este o sursa de energie de inalta calitate si este larg folosit in domeniul civil, industrial, agricol, mestesugaresc, precun si in cel auto. Cum GPL este o alternativa viabila la benzina, este foarte interesanta compararea caracteristicilor lor (vezi tabelul de mai jos).

Caracteristici

Propan

Butan

Benzina

Masa volumica la 15oC (kg/dm3)

0,508

0,584

0,73-0,78

Presiunea vaporilor la 37,8oC (bar)

12,1

2,6

0,5-0,9

Punct de fiebere (oC)

-42

-0,5

30-225

Cifra octanica teoretica (C.O.T.)

111

103

96-98

Cifra octanica reala (C.O.R.)

97

89

85-87

Puterea calorica inferioara (MJ/kg)

46,1

45,46

44,03

Puterea calorica inferioara (MJ/dm3)

23,4

26,5

32,3

Raport stoechiometric (kg/kg)

15,8

15,6

14,7

Se poate constata ca benzina are un punct de fierbere mai ridicat decat mediul inconjurator si ca GPL se evapora la o temperatura mai joasa.

Aceasta inseamna ca GPL are nevoie de o presiune relativ joasa pentru a ramine in stare lichida.

Cifra octanica teoretica (C.O.T.) si cifra octanica reala (C.O.R.) arata ca butanul si propanul au o caracteristica antidetonanta care este superior mai mare decit cea a benzinei.

Masa calorica creste de la benzina la propan iar volumul caloric scade. Aceasta inseamna ca, avind aceeasi autonomie cu ambele feluri combustibil, o masa in descrestere de la benzina la propan va fi suficienta. Oricum volumul va trebui sa fie mai mare. Aceasta inseamna ca masa de combustibil consumat de vehicule sa descreasca de la benzina la GPL. In sens invers poate fi verificat volumul consumat.

In sensul unei mai bune intelegeri a acestui concept, noi definim ca fiind "coeficient teoretic de echivalenta" o cantitate de combustibil ce realizeaza o putere ce este egala cu puterea calorica inferioara a benzinei. Si definim "coeficient de echivalenta" ca fiind relatia dintre diversele consumuri ale motoarelor ce pot fi comparate intre ele.

In ceea ce priveste alimentarea motoarelor cu GPL, testele au dovedit ca, atunci cind sunt comparate cu cele alimentate cu benzina, acesta are o eficienta mai ridicata cu aproape 8% ceea ce reduce coeficientii de echivalenta ai butanului si propanului, la valorile teoretice de 8%.

Coeficientii de echivalenta al combustibililor de mai sus sunt aratati in tabelul nr.3. Acesti coeficienti sunt obtinuti prin calcularea relatiei dintre puterea calorica inferioara per litru de combustibil si puterea calorica a combustibililor alternativi.

Aceste valori sunt indicate in coloana nr. 1 (vezi de asemenea tabelul nr. 2). In coloana nr. 2 putem vedea coeficientii ce reprezinta "coeficientii teoretici de echivalenta".

In coloana nr. 3, aceiasi coeficienti sunt exprimati in valori reale care de asemenea iau in consideratie diversii factori de corectie.(eficienta).

Combustibil

(1)

(2) Coeficientul teoretic de echivalenta

(3) Coeficientul de echivalenta

Benzina

32,32/32,32=

1

1

Propan

32,32/23,42=

1,38

1,27

Butan

32,32/26,55=

1,22

1,11

Tabelul nr.3

Cu ajutorul acestui tabel se poate prevedea consumul unei masini traditionale convertita pe GPL luand in considerare consumul aceleiasi masini ce functioneaza cu benzina.

Cum GPL este un amestec de propan si butan, trebuie setata o valoare medie pentru coeficientul de echivalenta care poate fi egala cu 1,2 (aceasta corespunde unui amestec la o masa de 50%).

Oricum, este important sa se sublinieze ca autovehiculele de productie mai recenta au un nivel de adaptabilitate foarte inalt, aceasta reprezentind un avantaj in ceea ce priveste reducerea consumului, aceasta reducere fiind mult mai substantiala decit cele aratate in tabelul de mai sus.

De aceea, se poate afirma ca GPL este un combustibil foarte bun: are caracteristici anti-detonante foarte bune si dezvolta aceeasi putere ca si motoarele alimentate cu benzina.

Mai mult decit atit, are o mai buna eficienta in ceea ce priveste consumul si produce emisii mai putin poluante.

In concluzie, din punct de vedere tehnic, GPL ofera:

  • emisii mai putin poluante
  • o viata mai lunga uleiului lubrifiant (acesta nu este diluat de benzina)
  • o viata mai lunga motorului (nu exista depuneri de carbon)